Японий тусламжаар үйл ажиллагаа явуулж байгаа
Торопиэнсбай бага сургуульд хийсэн ажиглалтаа тайлагная.
Торопиэнсбай бага сургууль нь 36 жилийн өмнө
ядуу өрхийн хүүхдүүдийн төлөө Японий тусламжаар байгуулагдаж байсан ч орон
нутаг болон багш нарын хичээл зүтгэлээр хөгжиж буй хороолол байдаг Нийслэл хот
Пүнон пэнийн эхний 2т багтах сургууль болжээ. Одоогоор хоёр ээлжээр хичээллэж
байгаа ч анги танхим хүрэлцээгүй байгаа.
Ажиглалт хийсэн үдээс өмнөх 4-6р ангид Японд ч
харж байгаагүй нэгдсэн сургалт явагдаж байлаа. Ойролцоо байрлах дотуур байртай сонсгол
харааны бэрхшээлтэй хүүхдийн сургуульд 3р анги хүртлээ суралцдаг байна. 4р
ангиас хойш оюуны хувьд асуудалгүй хүүхдүүд Торопиэнсбай бага сургуульд
суралцан, сонсгол харааны бэрхшээлтэй болон эрүүл хүүхдүүд нэг ангид суралцаж
байна. Хөгжилийн бэрхшээлээрээ ялгаран сууж хөнгөн хэлбэрийн сонсголын
бэрхшээлтэй хүүхэд нь хүнд бэрхшээлтэй хүүхдэд дохиогоор орчуулж өгж байв.
Хүүхдүүд бүгд ялгаагүй амралтын цагаар хамтдаа тоглож, хичээл дээрээ бие биедээ
туслаж байсан нь сэтгэлд үлдэв.
Харааны бэрхшээлтэй хүүхдүүд нь хоёулаа дундаа
Брайл номоор хичээллэж байв. Брайл ном нь эрүүл хүүхдүүдийн номтой адил
агуулагатай бөгөөд бүгд сургуулийн эзэмшилийх юм.
Хөгжилийн бэрхшээлийг үл харгалзан бүгд адил хичээл хийх боломжтой.
Түүний тулд хэрэгтэй дохио, брайл үсэгийг сонсгол харааны бэрхшээлтэй хүүхдийн
сургуульд суралцан дээд ангидаа эрүүл хүүхдүүдтэй адил хичээл хийх боломжтой
нэгдсэн сургалт анх удаа юм.
Ийм нэгдсэн сургалт Япон Монголд
аль алинд нь хийвэл боломжтой гэж бодлоо.
*Нэгдсэн сургалт гэдэг нь
хөгжилийн бэрхшээлтэй, эрүүл гэж ялгалгүй бүгд оршиг суугаа газараа боловсрол
эзэмшихийг хэлнэ. (Inclusive education)
0 件のコメント:
コメントを投稿